Plan je gratis intake hier
Contact

IJS bowl

Bananen ijs maken

Gezond, romig en heerlijk ijs

Heerlijk genieten van een ijsje, dat wil toch iedereen? IJs is lekker op warme dagen, maar ook prima als toetje (om een extra feestje van je maaltijd te maken). En hoe leuk is het, als dat ook nog gezond kan?!
Het leuke aan dit recept is, dat je het helemaal naar eigen smaak kunt maken. Je kunt variëren wat betreft de ingrediënten van het ijs, maar natuurlijk ook de toppings.
Zo maak je er altijd je eigen feestje van.

GEZOND IJS ETEN

Zonder te dubben of ijs wel of niet gezond is, hoef je er bij dit ijsje niet over na te denken. Dit ijs bestaat (bijna) volledig uit fruit.

Het is handig om wat soorten fruit in de vriezer te hebben liggen. In mijn vriezer vind je meestal iets van: blauwe bessen, mango, papaja, aardbei en banaan. De supermarkt heeft tegenwoordige
verschillende soorten fruit in het vriesvak liggen. Handig en snel klaar. De soorten die ik wel lekker vind maar de supermarkt niet heeft liggen, maak ik zelf (bakjes met gesneden fruit). Ik koop
bijvoorbeeld meerdere bananen tegelijk, laat deze goed rijp worden en dan snij ik ze in stukjes waarna ze per portie in bakjes in de vriezer gaan.
Dus op het moment dat ik zin heb ik een ijsje, hoef ik zo maar de banaan uit de vriezer te pakken en kan ik direct een ijsje maken!

INGREDIËNTEN
  • Rijpe banaan
  • 1 el sojayoghurt (of een andere yoghurt soort of limoen-, citroensap)
  • Blauwe bessen
  • Garnering zoals aardbeien en granola
VOORBEREIDING

Doe dit minstens een dag van tevoren: snij een rijpe banaan in plakjes, stop de plakjes banaan in een afgesloten bakje en leg in de vriezer.

BEREIDING

Neem het bakje met banaan en wat blauwe bessen uit de vriezer en laat ongeveer 5 minuten staan.
Pak een keukenmachine met goede messen en voldoende power en doe daar de banaan en blauwe bessen in. Maal het fruit zo fijn mogelijk.
Voeg een eetlepel sojayoghurt toe en maal nogmaals. Nu wordt het echt roomijs. Is dit niet het geval, doe er dan nog wat extra sojayoghurt bij.

Doe je ijs in een schaaltje en garneer naar smaak met bijvoorbeeld aardbeien en granola of eet het lekker zo op.

NOTES
  • In dit recept gebruik ik blauwe bessen en banaan. Dit kan natuurlijk ieder ander (het liefst bevroren) fruit zijn. Mango en papaja zijn ook erg lekker.
  • Ik maak gebruik van een keukenmachine omdat mijn blender hier niet krachtig genoeg voor is.
  • Als ik geen yoghurt toe wil voegen aan het ijs, maak ik gebruik van het sap van een halve citroen of limoen. Dit geeft ook nog eens een extra verfrissende smaak.
  • Dit recept is glutenvrij (als je de granola weglaat of glutenvrije granola gebruikt), lactosevrij en volledig plantaardig.
  • Dit recept is ook prima voor als jij het persoonlijk voedingsplan van Metabolic Balance hebt. Neem de fruit soorten en hoeveelheden uit je plan en voeg er wat limoen/citroensap aan toe.

Enjoy!

Wil je gezonde inspiratie & reminders via e-mail?

Voed jezelf met de juiste informatie
Liefs van Shirley

Wil jij je gezond, levendig en vitaal voelen?

We ontdekken samen wat jouw lichaam nodig heeft

Wanneer je met mij gaat werken zoekt je lichaam tijdens het proces zijn weg naar de juiste balans, waardoor jij fit thuiskomt van je werk, dus niet uitgeblust op de bank zit. Jij leert je lichaam kennen. Je leert jezelf kennen. Je ontdekt wat bij je past. Dat is waar mijn coaching op geënt is. Voor de rest van je leven.

Maak afspraak

Stap in gezondheid **COMING SOON**

  • In je eigen tempo stap voor stap naar je gezondere leefstijl
  • Middels online omgeving
  • Toegang tot masterclasses
  • Optie tot: 1 op 1 consulten
  • Optie tot: ondersteunend lab onderzoek (bloedonderzoek, mineralen, zware metalen)

€ 149,- va.

Werk aan jezelf

  • Uitgebreide intake (online of op de praktijk)
  • Persoonlijk mineralen (elementaire supplementen) advies
  • Optie tot: ondersteunend lab onderzoek (bloedonderzoek, mineralen, zware metalen)
  • Optie tot: voedings- en leefstijl adviezen
  • Optie tot: coach sessies in de praktijk of online
  • Optie tot: (voor)ouder heling/regressie sessie in de praktijk

€ 75,- va.

Plan intake gesprek

1:1 coaching

  • Uitgebreide intake (online of op de praktijk)
  • Bloedonderzoek, incl. bv. vitamine D en B12 (op de praktijk)
  • Persoonlijk voedingsplan adhv bloedonderzoek
  • Toegang tot online community
  • 7 maanden begeleiding
  • ± 10 coachsessies op de praktijk of online
  • Optie tot: extra lab onderzoek (mineralen, zware metalen)
  • Optie tot: (voor)ouder heling/regressie sessie in de praktijk

Anderen die je
voor gingen

Omdat ik graag meer informatie wilde over mijn lichaam en welke voedingstoffen en producten voor mijn lichaam geschikt zijn ben ik via Shirley het Metabolic Balance groepstraject ingestapt.

Metabolic Balance vind ik een erg fijn plan omdat deze helemaal afgestemd is op mijn lichaamswaarde, er is voldoende ruimte voor improvisatie én je hoeft geen calorieën te tellen. Calorieën tellen is in de loop der jaren een obsessie geworden waar ik erg graag vanaf wilde. Meer rust in mijn lijf en mijn hoofd.

In het begin had ik nog best wel vragen, hoe kan ik het plan nu het beste in mijn leven integreren. Het groepstraject heb ik erg prettig ervaren omdat je kun sparren met andere, die ook mijn ervaringen en struggels deelden.

Shirley geeft veel bruikbare tips en informatie in haar online meetings, de online communitiy en in de online omgeving dmv werkboeken en informatie sheets.

Inmiddels heb ik mijn doel gehaald. Meer rust in mijn lijf en hoofd, gewicht verloren én mijn relatie met eten is verbeterd.

Dankjewel Shirley!

Ankie – 36

Dankzij mijn persoonlijk voedingsplan en de motiverende gesprekken met Shirley voel ik me nu lichamelijk en geestelijk veel beter.
Veel meer energie en minder pijn (fibromyalgie), minder last van mijn darmen en overgangsklachten.
Ik wilde ook graag wat kilo’s kwijt. Uiteindelijk ruim onder mijn streefgewicht gekomen en dat ging nog moeiteloos ook.
Ik heb ook nog nooit zo gevarieerd en lekker gegeten.
Het was in het begin even omschakelen en goed plannen, maar nu gaat het van vanzelf.
Dank je wel Shirley voor de fijne gesprekken, tips en adviezen.

Narda van Vugt

Inzicht en bewustwording over wat bij je lichaam past en het daadwerkelijk voedt. Voor mij was het programma van Shirley meer dan een andere kijk op voeding. Shirley kijkt mee en stemt af op je behoefte waar je op dat moment bent. Ik heb er geen strakke nieuwe levensstijl aan over gehouden, juist een paar goede veranderingen die zich echt hebben verankerd. Dankjewel voor je positieve en mooie gesprekken!

Lizzy Geurts van Kessel

Hele fijne begeleiding, uitgebreid voedingsplan. Goede aanvulling op mijn lifestyle doordat ik nu de juiste kennis heb verkregen over welke voeding nu het beste bij mij persoonlijk past. Of je al op de juiste weg bent met je gezondheid, als extra aanvulling of om je kennis uit te breiden, alles is prima. Zeer aan te raden!

Lisa

Bedankt Shirley! Je hebt echt mijn leven veranderd. Mijn lijf heeft echt jaren en jaren onder stress gestaan waardoor ik hard moest werken om gewicht te verliezen en dit harde werken werkte soms ook averechts.
Na bloedonderzoek een speciaal ‘dieet’ gekregen op basis van voedingsmiddelen die geschikt zijn voor mijn lijf. Dit was in het begin wel een beetje stoeien want ik moest producten gaan mijden die ik dagelijks at, en ineens niet meer ‘mocht’. Al vrij snel voelde ik mij zooo veel beter dat het geen moetje meer was. Het is echt een enorme verandering in leefstijl geworden en met de nodige duidelijke resultaten. Ook de weegschaal werkte al vrij snel mee!!
Super fijn contact gehad en fantastische begeleiding tijdens het proces. Nu bijna 4 maanden verder is het nog steeds onderdeel van mijn dagelijkse lijfstijl.

Niki – 34

Deskundig en goede begeleiding tijdens het persoonlijk voedingsplan.
Shirley is een lieve vrouw, die verder kijkt dan alleen naar het Voedingspatroon. Ze neemt je eigen situatie en leefstijl mee in de ondersteuning, en verdiept zich om een zo goed mogelijk advies en tips te geven.
Bedankt!

Veronique

Een gezond leven komt van binnenuit

- Shirley Brouwers