Linzen wraps

3-ingrediënten linzen wraps

 

Boterhammen zijn toch echt het makkelijkst om mee te nemen! Toch wil ik ook wel een keer iets anders eten, iets gezonders meenemen (naar je werk of een dagje uit). Dit krijg ik regelmatig te horen. De boterhammen zitten er natuurlijk ook enorm ingebakken. Naast dat het makkelijk mee te nemen is in je trommeltje, hoef je er ook niet over na te denken..

Voor mij betekend een lunch meenemen dan ook iets heel anders dan boterhammen meenemen. Voor mij betekend een meeneem lunch: een soepje, een salade of een goed gevulde wrap.

Meeneem lunch

Een soepje? ja een soepje! Hoe neem ik die dan mee? Heel makkelijk: in een thermosbeker. Je hebt speciale thermosbekers voor eten. In de ochtend even je soepje thuis opwarmen, lepel mee en tijdens je lunch genieten van een heerlijke, warme kom soep!

Of ik neem dus een goed gevulde wrap mee. Helaas zijn de meeste wraps uit de winkel niet erg gezond en daarom maak ik de wrap zelf.

Het valt reuze mee wat dit aan tijd en werk kost. Het is zelfs zo dat je prima een voorraadje wraps kunt maken. Bewaar deze in de vriezer voor een andere dag.

  

3-ingrediënten linzen wraps

Deze wraps zijn gemaakt van alleen maar linzen en water. Op de foto’s gebruikte in groene linzen. Gebruik je rode linzen? Dan krijg je ook rode/oranje wraps, dat kijkt ook nog eens super leuk!

Linzen zijn peulvruchten en een goede plantaardige eiwitbron. De smaak van gekookte linzen is niet te vergelijken met deze linzen wraps. Daarnaast kun je alle soorten kruiden toevoegen en er dus jouw favoriete linzen wrap van maken.

 

 

INGREDIENTEN

  • 100 gram rode linzen
  • 100 gram water
  • 1/4 tsp keltisch zeezout

BEREIDING

Spoel de linzen af. Week de linzen in 100 ml water voor ten minste 3 uur. 

Doe de linzen met het water en zout in de blender en meng dit tot een glad mengsel. Het wordt een wat dikker beslag, net zoals pannenkoekenbeslag. 

Verhit kokosolie of ghee in een koekenpan. Giet wat beslag in de pan en verdeel gelijkmatig tot een (niet te) dunne pannenkoek. Bak aan beide kanten totdat de wraps licht gekleurd zijn. 

Laat de wrap een beetje afkoelen en vul de wrap met hetgeen jij lekker vind.

NOTES

  • Voeg naar smaakt kruiden toe aan het beslag.
  • Zet de linzen en het water met Keltisch zeezout vast klaar in de blender, dan hoef je na 3 uur alleen de blender nog maar aan te zetten en de wraps te bakken.
  • Het kan zijn de de wrap iets te dik is geworden, dan breekt deze ook wat sneller als je de wrap wilt oprollen. Dat doet natuurlijk niets aan de smaak, het is iets minder makkelijk om mee te nemen.
  • De linzen tortilla’s kunnen ook prima worden ingevroren. Altijd makkelijk om een voorraadje te hebben liggen.
  • Perfect recept voor als jij het persoonlijk voedingsplan van Metabolic Balance volgt. Vul je wrap met groenten uit jouw plan en genieten maar!
  • Dit recept is gluten vrij, lactose vrij en volledige plantaardig.

 

Enjoy!

 

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!