header afbeelding

Linzen wraps

 

Wat neem jij mee als lunch naar je werk of een dagje uit?

Ga je voor de gemakkelijke en snelle weg zoals boterhammen of koop je onderweg iets? Of besteed je aandacht aan je maaltijd? Bereid je thuis een soep of een salade voor?

Er zijn genoeg makkelijke en veel lekkere meeneem lunches te bedenken.

Wat neem jij mee voor lunch?

Geloof me, er zijn tal van makkelijke, redelijk snelle en lekkere andere opties om je lunch mee te nemen.

Thermosbeker

Je hebt speciale thermosbekers voor eten. Deze zijn wat breder, waardoor je er gemakkelijk met je vork of lepel in kunt.

Hierdoor kun je prima soep of restjes eten van de vorige dag meenemen. Warm je eten op in een pannetje voordat je gaat werken, dan heb je een heerlijk warme maaltijd tijdens de lunch.

Wrap je eten

Of je neemt een goed gevulde wrap mee. Helaas zijn de meeste wraps uit de winkel niet erg gezond, of zoals ik liever zeg: dragen niet bij aan het voeden van je lichaam. Dus heb ik een andere optie voor je: zelf wraps maken. Op deze manier weet je zeker wat je eet en kun je het zelfs naar eigen smaak maken.

Het valt reuze mee wat dit aan tijd en werk kost. Het is zelfs zo dat je prima een voorraad wraps kunt maken. Bewaar deze in de vriezer voor een andere dag.

  

2-ingrediënten linzen wraps

Deze wraps zijn gemaakt van linzen en water, that’s it. Op de foto’s gebruikte in groene linzen. Gebruik je rode linzen? Dan krijg je ook rode/oranje wraps, dat kijkt ook nog eens super leuk.

Linzen zijn peulvruchten en een goede plantaardige eiwitbron. De smaak van gekookte linzen is niet te vergelijken met deze linzen wraps. Daarnaast kun je alle soorten kruiden toevoegen en er dus jouw favoriete linzen wrap van maken.

 

 

INGREDIENTEN

  • 100 gram rode linzen (neem droge linzen)
  • 200 – 250 gram water
  • 1/4-1/2 tsp keltisch zeezout (naar smaak)
  • Kruiden naar smaak

BEREIDING

Spoel de linzen af. Week de linzen in het water voor ten minste 3 uur.

Je kunt ook de linzen en het water met Keltisch zeezout laten weken in de blender, dan hoef je na 3 uur alleen de blender nog maar aan te zetten en de wraps te bakken.

Doe de linzen met het water en wat Keltisch zeezout in de blender en blend dit tot een glad mengsel. Het wordt een wat dikker beslag, net zoals pannenkoekenbeslag.

Verhit kokosolie of Ghee in een koekenpan. Giet wat beslag in de pan en verdeel gelijkmatig tot een (niet te) dunne pannenkoek. Bak aan beide kanten totdat de wraps licht gekleurd zijn.

Laat de wrap een beetje afkoelen en vul de wrap met hetgeen jij lekker vindt. Ik vind zelf rauwkostsalade of warme groente erg lekker tussen de wrap.

Ik heb er ook een filmpje bij gedaan. Zeker zo leuk en het laat zien dat ook jij dit recept net zo makkelijk kunt maken. Bekijk het filmpje via deze link.

NOTES

  • Voeg naar smaakt kruiden toe aan het beslag. Kurkuma en kerrie is lekker, maar ook rozemarijn of Italiaanse kruiden.
  • Het kan zijn de wrap iets te dik is geworden, dan breekt deze ook wat sneller als je de wrap wilt oprollen. Dat doet natuurlijk niets aan de smaak. Je kunt er wat extra water bij doen om de wrap wat dunner te maken. Niet te veel want dan wordt die weer te dun.
  • De linzen wraps kun je ook prima invriezen. Altijd makkelijk om een voorraadje te hebben liggen.
  • Perfect recept voor als jij het persoonlijk voedingsplan van Metabolic Balance volgt. Neem in plaats van 100 gram linzen, de aangegeven hoeveelheid peulvruchten uit jouw plan en neem (ruim) de dubbele hoeveelheid aan water. Vul je wrap met groenten uit jouw plan en smullen maar!
  • Dit recept is glutenvrij, lactosevrij en volledige plantaardig.

 

Enjoy!