Plan je gratis intake hier
Contact

Linzensoep

Een voedzame en snelle soep. Wat mij betreft vooral nu in de winter heerlijk tijdens de lunch. Velen van ons zitten grotendeels thuis, dus ideaal om een pan van deze soep op te warmen voor de lunch.
Tip: maak de soep in het weekend of de avond ervoor, de volgende dag is soep altijd lekkerder.

Kant-en-klaar bouillonblokjes

Een gemiddeld bouillonblokje is niet zo heel groot maar er zitten wel voldoende ingrediënten in die niet voedzaam zijn voor ons lichaam. Om deze reden kies ik ervoor om zo min mogelijk gebruik te maken van bouillonblokjes.
Ik hoor vaak zeggen dat deze blokjes te veel zout bevatten. Dit is wat mij betreft niet het juiste antwoord. Een bouillonblokje of bouillon moet zout bevatten, anders is je soep echt niet lekker. Wat een bouillonblokje nog meer bevat wat niet direct noodzakelijk is voor de smaak van je soep is suiker! En dan zelfs suiker in meerdere vormen zoals: rietsuiker, glucosestroop, aroma’s, maltodextrine (dit is nog maar een kleine greep uit de hele grote reeks namen die synoniem zijn voor suiker).

Wat gebruik ik in plaats van een bouillonblokje?

Heel simpel, wat zit er in een bouillonblokje, of althans wat hoort er in een bouillonblokje te zitten? Zout en kruiden!
Ik gebruik hiervoor Keltisch zeezout of Himalaya zout en een mix van verschillende kruiden zoals: lavas, selderij, peterselie, tijm, rozemarijn en wat jij ook maar lekker vindt of wat er ook maar aan kruiden past bij de soep die je maakt.

LINZENSOEP

Linzensoep is een favoriet van mij en zeker om plantaardige eiwitten binnen te krijgen. Als ik heel snel een voedzame soep wil maken, maak ik linzensoep. Ik snij de groenten grof en bak ze even aan. Voeg de linzen en de bouillon toe en laat dit even koken. Als laatste de staafmixer erdoor heen en dan lust iedereen deze soep!

Voor nu heb ik wat meer moeite gedaan omdat ik de staafmixer niet wilde gebruiken. Dus heb ik de groenten ongeveer in gelijke blokjes gesneden en er op het einde geen staafmixer doorheen gehaald.

INGREDIENTEN

  • 160 gram linzen (ongeweekt en ongekookt)
  • 350 gram groenten (ik gebruikte wortel, knolselderij en bloemkool)
  • Water
  • 1,5 tl Keltisch zeezout
  • Kruiden naar smaak

BEREIDING

Snij de groenten fijn. Verhit wat olie in de pan en fruit de groenten enkele minuten aan.
Spoel de linzen goed af en doe deze in de pan erbij.
Voeg ongeveer 1,5 liter water toe. Voeg het Keltisch zeezout en kruiden toe. Wees niet te zuinig met kruiden, dit geeft extra smaak.
Kook het geheel ongeveer 10 minuten of totdat de linzen en de groenten gaar zijn.

Proef de soep eerst. Is deze te flauw, dan kun je extra kruiden en/of Keltisch zeezout toevoegen.

NOTES

  • Je kunt eindeloos variëren met de groenten en kruiden die je in deze soep doet;
  • Dit recept is perfect voor jou als jij het persoonlijk voedingsplan hebt en peulvruchten in je plan hebt staan;
  • Dit recept is volledig plantaardig, vegetarisch, glutenvrij en lactosevrij.

Enjoy!

Wil je gezonde inspiratie & reminders via e-mail?

Voed jezelf met de juiste informatie
Liefs van Shirley

Wil jij je gezond, levendig en vitaal voelen?

We ontdekken samen wat jouw lichaam nodig heeft

Wanneer je met mij gaat werken zoekt je lichaam tijdens het proces zijn weg naar de juiste balans, waardoor jij fit thuiskomt van je werk, dus niet uitgeblust op de bank zit. Jij leert je lichaam kennen. Je leert jezelf kennen. Je ontdekt wat bij je past. Dat is waar mijn coaching op geënt is. Voor de rest van je leven.

Maak afspraak

Stap in gezondheid **COMING SOON**

  • In je eigen tempo stap voor stap naar je gezondere leefstijl
  • Middels online omgeving
  • Toegang tot masterclasses
  • Optie tot: 1 op 1 consulten
  • Optie tot: ondersteunend lab onderzoek (bloedonderzoek, mineralen, zware metalen)

€ 149,- va.

Werk aan jezelf

  • Uitgebreide intake (online of op de praktijk)
  • Voedings- en leefstijl adviezen
  • 4 coachsessies op de praktijk of online
  • 6 maanden begeleiding
  • Optie tot: ondersteunend lab onderzoek (bloedonderzoek, mineralen, zware metalen)
  • Optie tot: (voor)ouder heling/regressie sessie in de praktijk

€ 750

1:1 coaching

  • Uitgebreide intake (online of op de praktijk)
  • Bloedonderzoek, incl. bv. vitamine D en B12 (op de praktijk)
  • Persoonlijk voedingsplan adhv bloedonderzoek
  • Toegang tot online community
  • 7 maanden begeleiding
  • ± 10 coachsessies op de praktijk of online

€ 1500

Anderen die je
voor gingen

Aanrader en life changing! Shirley heeft mij onwijs geholpen. Dankzij haar heb ik mij voedingspatroon kunnen aanpassen waardoor ik nu meer energie heb en beter in mijn vel zit. Weer terug leren luisteren naar mijn lichaam, zo belangrijk. Heel erg bedankt voor alle wijze lessen, tips en inspiratie!

Karin

Hoop dat er velen zijn die ook kiezen voor een andere manier van eten, gemakkelijk gewicht verliezen en op gewicht blijven door een blijvend veranderd eetpatroon, leefwijze met een aantal basis principes! Het is zo heerlijk om op gewicht te zijn en te blijven, producten te gebruiken die bij mij passen en dus altijd goed vallen en af en toe even af te wijken, zonder daar een schuldgevoel aan over te houden. Superfijn!

Marjo

Je kunt inderdaad de regie met behulp van Shirley weer in eigen handen krijgen. Goed advies. 😃 Lekker eten wat goed is voor jouw lichaam. Je voelt je fit, opvliegers zijn weg. Er is bij mij een rust gekomen 3x per dag eten, wat voldoende is voor mijn lichaam waar ik zeker mee kan tennissen en mee naar de sportschool kan. En waar je ook nog van afvalt.
Ik ben super blij dat ik Shirley tegen ben gekomen en aan t ervaren ben wat dit allemaal met me doet. Ik ben happy🤩

Inge

Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een methode die mij verder zou brengen in mijn zoektocht naar meer balans in voeding, verlichting van oedeem en welzijn.

Mijn zoektocht bracht mij bij Shirley.

Stabiliteit in mijn hormoonhuishouding en geen gewichtstoename waren mijn doelen.

Shirley nam de tijd en luisterde naar mijn verhaal.

Na het onderzoek kreeg ik een persoonlijk voedingsplan. Het was even wennen om met dit aan de slag te gaan, maar na een paar maanden voelde ik mij goed, had minder pijn en was mijn gewicht zelfs afgenomen!

Het plan geeft mij houvast en kun je elk moment weer oppakken als het even tegenzit.

Het plan is maar een deel van hetgeen mij goed deed. Shirley is een fijne coach en elke afspraak bood mij rust, positiviteit en gaf mij kracht. Ze ziet, hoort, steunt en denkt met JOU mee.

Jessica – 48

Omdat ik graag meer informatie wilde over mijn lichaam en welke voedingstoffen en producten voor mijn lichaam geschikt zijn ben ik via Shirley het Metabolic Balance groepstraject ingestapt.

Metabolic Balance vind ik een erg fijn plan omdat deze helemaal afgestemd is op mijn lichaamswaarde, er is voldoende ruimte voor improvisatie én je hoeft geen calorieën te tellen. Calorieën tellen is in de loop der jaren een obsessie geworden waar ik erg graag vanaf wilde. Meer rust in mijn lijf en mijn hoofd.

In het begin had ik nog best wel vragen, hoe kan ik het plan nu het beste in mijn leven integreren. Het groepstraject heb ik erg prettig ervaren omdat je kun sparren met andere, die ook mijn ervaringen en struggels deelden.

Shirley geeft veel bruikbare tips en informatie in haar online meetings, de online communitiy en in de online omgeving dmv werkboeken en informatie sheets.

Inmiddels heb ik mijn doel gehaald. Meer rust in mijn lijf en hoofd, gewicht verloren én mijn relatie met eten is verbeterd.

Dankjewel Shirley!

Ankie – 36

Ik gun iedere vrouw een gezond lijf en vrolijke mind. En zou Shirley daarom absoluut aanraden! 🙂
In de wondere wereld van gezonde voeding en diëtiek vliegen de algemene, vage adviezen je tegenwoordig om de oren. Een zoektocht die veel verwarring en frustratie kan brengen.
Wat ik onwijs krachtig vind aan de aanpak van Shirley is dat haar begeleiding precies afgestemd is op jou als individu, vanuit resultaten die vooraf persoonlijk gemeten zijn. Zo weet je dat het perfect passend is voor jouw lichaam. Onwijs fijn, en maakt voor mij al het verschil.

Shirley is daarnaast een diëtiste die ook zeer ervaren is op het gebied van mindset, negatieve gedachtes aanpakken en het ontwikkelen van meer zelfliefde als vrouw. Dat maakt dat je je echt gehoord voelt.

Rianne

Een gezond leven komt van binnenuit

- Shirley Brouwers